iMapEBOK to rozwiązanie umożliwiające elektroniczne prowadzenie komunikacji z klientami organizacji w zakresie składania wniosków, pism i sprawozdań oraz odbiór decyzji bądź innych dokumentów powstałych w obiegu sprawy. iMapEBOK jest niezbędnym elementem transformacji cyfrowej w każdej organizacji, która realizuje zadania inicjowane przez zewnętrzne podmioty.
Tasks
- iMapEBOK, jako narzędzie powszechnej cyfryzacji, umożliwia elektroniczne prowadzenie komunikacji z klientami organizacji w zakresie obsługi spraw inicjowanych przez interesantów.
- Jako aplikacja zewnętrzna zapewnia komunikację z organizacją dla użytkowników i podmiotów o potwierdzonej tożsamości. Daje interesantom narzędzia do bezpiecznej i wygodnej realizacji spraw drogą elektroniczną. W imieniu jednego podmiotu może występować wielu reprezentantów o różnym zakresie uprawnień do poszczególnych funkcji.
- Z drugiej zaś strony jako aplikacja wewnętrzna daje swobodę i autonomiczność w udostępnianiu e-usług: ich tworzeniu, modyfikacji i archiwizacji w zależności od potrzeb
i możliwości organizacji. Aplikacja udostępnia również funkcje eksportu statystyk i raportów związanych z obsługą spraw na podstawie warunków zawężających wyniki wprowadzonych przez operatora.
- iMapEBOK dla administracji publicznej obsłuży organizację w praktycznie każdej skali – od małych gmin po województwa czy urzędy centralne.
- Rozwiązanie będzie również idealnie spełniało potrzeby biznesowe, szczególnie w korporacjach posiadających rozbudowane relacje z dużą ilością klientów zewnętrznych.
Examples of applications
- Administracja publiczna
iMapEBOK umożliwia wdrożenia na dowolnym szczeblu i w dowolnej skali. Umożliwia realizację e-usług o wysokim poziomie dojrzałości. Dotyczy to zarówno zarówno jednostek samorządu terytorialnego, jak i innych instytucji publicznych, w których występują złożone procedury administracyjne, w tym wymagające uzgodnień angażujących wiele komórek administracyjnych oraz zgodności z przepisami prawa.
- Enterprise
Ze względu na leżącą u podstaw architektury iMapEBOK elastyczność możliwe są wdrożenia w dużych przedsiębiorstwach obsługujących duży wolumen spraw na styku z konsumentami końcowymi. Przykładem mogą być przedsiębiorstwa dostarczające usługi telekomunikacyjne. iMapEBOK umożliwia realizację obsługi spraw zgodnie z procedurami wewnętrznymi przedsiębiorstwa i przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów, również w przypadku, kiedy realizacja sprawy będzie wymagała zaangażowania wielu działów przedsiębiorstwa. Proces może być realizowany kompleksowo, włącznie z ew. obsługą płatności elektronicznej.
Reference Implementations
- Wirtualny Informator Rzeczny
Projekt przenosi żeglugę śródlądową w erę cyfrową. Ma zrewolucjonizować wsparcie żeglugi turystycznej i komercyjnej dostarczając wygodnych narzędzi planowania i rozliczeń. Jednym z kluczowych elementów tego kompleksowego projektu jest Moduł Obsługi Spraw i Rozliczeń realizowany w oparciu o iMapEBOK zintegrowany ściśle z innymi elementami Platformy iMap.
- Regionalna Infrastruktura Informacji Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego
Portal łączący rozwiązania z zakresu systemów informacji przestrzennej i e-usług. Dzięki implementacji iMapEBOK, który posiada na poziomie architektury wsparcie dla procesów opierających się o geolokalizację, mieszkańcy Regionu i urzędnicy otrzymali nowoczesne, proste narzędzie wspierające w pełni elektroniczną obsługę wybranych procesów administracyjnych, od złożenia wniosku, przez jego opłacenie, po wydanie decyzji i potwierdzenie jej odbioru.
Features
- iMapEBOK został zbudowany na bazie najlepszych światowych praktyk tej klasy rozwiązań i opiera się na kilku fundamentalnych założeniach, które pozwoliły opracować narzędzie przyjazne dla użytkowników jednocześnie dając podstawę do realizacji stawianych przed nim celów.
- Brak barier korzystania z rozwiązania przez klientów. Jedno konto w systemie umożliwi załatwienie wszystkich udostępnionych elektronicznie spraw. Autoryzacja wniosku realizowana jest powszechnie przyjętymi metodami, a obsługa całości procesu od strony klienta wymaga jedynie przeglądarki internetowej.
- Pełna cyfryzacja procesów. Celem jest obsłużenie całości procesu – od w pełni elektronicznego złożenia wniosku, przez elektroniczną komunikację pomiędzy Stronami, aż do wydania i przekazania decyzji również w formie elektronicznej.
- Budowa ujednoliconego wzoru formularzy elektronicznych, które wykorzystywane są dla wszystkich spraw, oczywiście z uwzględnieniem ich specyfiki.
- Otwarta architektura umożliwiająca zarówno korektę istniejących formularzy, jak i sprawne rozbudowywanie katalogu spraw dostępnych elektronicznie.
- Walidacja formularzy, czyli kontrola poprawności i kompletności danych podczas wypełniania formularzy przez klientów.
- Możliwość integracji iMapEBOK z systemami zewnętrznymi działającymi w instytucji, zarówno dostarczającymi, jak i odbierającymi dane.